Motto: "A tömegközlekedés egy rövid utazás. Az utazás, pedig egy kaland. ... " (Oláh Mátyás László, szobrászművész, aki a Kossuth teri metromegalloban lathato szobrot keszitette, amely egy vakot es a kutyajat abrazolja). Igen. A tomegkozlekedes egy kaland. Foleg, ha az ember nem lat semmit, es ugy kell eljutnia A-bol B-be, hogy utjat nem segiti semmi... vagy megis?
Ebben a rovatban szeretnek irni nehany olyan fejlesztesrol, amelyet a vakok erdekeben tettek/nem tettek, de talan nem mindenki tud roluk...
Peldaul tudtad-e, hogy...
* Ingyen utazhat a bkv jaratain az a vak személy, aki a vakok személyi járadékában részesül, az erről szóló igazolás alapján, továbbá az, aki a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének érvényes arcképes igazolványával rendelkezik, vagy a 141/2000. (VIII.9.) Kormányrendelet alapján fogyatékossági támogatásban részesül, az erről szóló hatósági bizonyítvány alapján.
* A Nagykoruti felujitasi munkalatok soran tortentek valtozasok. A vak és gyengénlátó utasokat érdes felületű, kismértékben (1 cm) kiemelkedő, világos színű kövek vezetik a villamos első és utolsó ajtajához segítve ezzel a könnyebb be- és kiszállást. Eljen!
* Szamos varosban tapasztaltam, hogy a keresztezodesnel levo jelzolampak "beszelnek", nem csak pittyegnek, es bemondjak, hogy "Az XY ternel levo gyalogosatkelo lampaja zoldre valtott. Megkezdheti az atkelest." Meg szeretnem kiserelni kideriteni, hogy mennyibe kerul ennek az uzembe helyezese, mert ugy gondolom, nagyon hasznos a tajekozodasban. Nem gondolnam, hogy borzalmas osszeg lenne, es ahhoz kepest elegge keves helyen mukodik...
folyt. kov. |